Eerste dag / first day - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Sherelle Koning - WaarBenJij.nu Eerste dag / first day - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Sherelle Koning - WaarBenJij.nu

Eerste dag / first day

Blijf op de hoogte en volg Sherelle

17 September 2014 | Verenigd Koninkrijk, Londen

[ENGLISH BELOW]
Vandaag was het dan zover: ik ga naar Londen toe! Iets wat ik altijd al heb willen doen, en waar ik hard voor heb gevochten om het voor elkaar te krijgen. Ik ben part of een uitwisselings programma tussen mijn school (InHolland Haarlem) en de University of East London. 3 maanden ga ik vakken hier op de universiteit volgen in plaats van 2 minors op InHolland.
Vanochtend vroeg op, amper geslapen door de zenuwen. Snel de laatste dingetjes ingepakt en nog even voor de laatste keer de komende drie maanden Karma uitgelaten met mama. Om 10 over half 9 waren we op weg naar Schiphol, waar mijn lieve beste vriendinnetje Kim al op me stond te wachten. Na mijn bagage bij de bagage drop-off achtergelaten te hebben (1,8 kilo te veel, oeps) zijn we nog even wat gaan drinken bij de Starbucks, en daarna snel doorgegaan naar de douane waar ik mijn vliegmaatje en mede course-volger heb ontmoet. Na een emotioneel afscheid door de douane gegaan, en door naar de hand bagage check. Heel gedoe weer, alle electronische apparaten moesten uit mijn handbagage koffertje (die ik heel strategisch in had gepakt en dicht had geperst). Jas uit, en ja hoor ook de schoenen mochten uit. Door een full body scan en dan ook nog eens een full over gehad omdat ik een elastiekje in mijn broekzak had zitten (heb ik weer). Met veel moeite alles weer terug in het koffertje en op naar de gate. Om 10.55 vertrok het vliegtuig naar London, en rond 11.00 landden we op London Gatwick Airport. Wat een mega vliegveld is dat zeg! Al helemaal als je twee grote koffers hebt en een klein handbagage koffertje, en geen bagage kar omdat daar alleen een munt van 1 pond in kan. Met veel pijn en moeite met mn handbagage koffertje op een van mn andere koffers richting arrivals gelopen (wat nog een paar keer bijna gigantisch fout ging met mijn geweldige koffers met afwijking ;)) en daar zijn we opgehaald door iemand van de universiteit. Of we het erg vonden even te wachten in de South terminal, want ze verwachtten nog anderen die in dezelfde taxirit mee moesten. Zou een halfuurtje duren, niet langer. Prima, eerst met een metrotje van de North terminal naar de South terminal gegaan (laat zien hoe groot dat vliegveld is), wij gaan zitten op een bankje waar we uiteindelijk twee en een half uur later nog zaten. Yay. Eindelijk mochten we dan op weg naar de taxi. Maar je raad het al, die was niet op de afgesproken plek, en nam zijn telefoon niet op. Na een kwartier proberen de man aan de telefoon te krijgen, krijgen de meiden van de universiteit het eindelijk voor elkaar. Terwijl de een aan de telefoon zit met de taxi chauffeur, komt er naar de ander een medewerker van de garage toegelopen. "What are you waiting for?" Blijkt dat taxi nooit op dat punt op mensen staan te wachten. Wij met zn allen (6 international studenten, plus alle bagage, en de twee meiden van de universiteit) in de lift gepropt wat maar net ging, en op naar de ground floor. Daar aangekomen komt daar eindelijk de taxi chauffeur aangelopen. "We need to go to floor 1". Yay, we mogen weer met zn allen in de lift! En nu zelf met nog een extra persoon erbij! Ook dit past maar net aan, maar we kwamen eindelijk aan bij de taxi. Een Mercedes busje. Moet passen toch, zou je zeggen? Niks is minder waar. De arme man heeft zich rot gesjouwd om te proberen alles in de kofferbak te proppen maarja, met 11 grote koffers gaat dat een beetje lastig. Ah fijn, een van mijn koffers en mn handbagage koffertje op de passagiersstoel. Toen waren we onderweg naar de universiteit. Weet je hoe raar het is dat als je gewend bent om rechts te rijden, om mensen dan ineens links te zien rijden? En het stuur rechts te zien zitten? Ik ben er nog niet aan gewend! Ah fijn, anderhalf uur later door onwijs mooi landschap zijn we aangekomen op de campus. Kamer sleutel en bedding package gekregen (yes! nog meer bagage) en door naar de kamer. Aangekomen bij mn kamer was ik best blij. Ik had de kamer kleiner ingeschat dan dat ie werkelijk is, en al is t nog een klein kamertje, heb ik toch wat meer bewegingsruimte dan verwacht. Mijn kamertje is 10m2 en loopt in een soort van driehoek. De deur zit in het smalste punt, daarna staat mn bed, achter mn bed is mn badkamertje en recht tegenover de deur staat mn bureautje. Als eerst even mn raam open gezet, en dat heb ik geweten ook. De universiteit ligt aan de Thames, en aan de overkant van het water ligt London City Airport. Double yay. Als mn raam dicht is heb ik er niet zo veel last van, maar helaas als mijn raam open staat is het net alsof er een vliegtuig vlak voor mn raam staat te taxien. Wat een herrie jongens! Maar ja, wat doe je eraan he?
Om 16.00 uur zijn we mee geweest met de 'supermarket tour'. Nou jongens, wat een tour! Iemand van de universiteit is met ons naar de Asda (supermarkt) gelopen, heeft gewezen waar de Tesco zit en heeft ons losgelaten in de supermarkt. Right, that's a tour alright. Maar oh mijn god, wat een supermarkt is Asda zeg. De enige supermarkt die hierbij in de buurt komt is de carrefour waar ik ben geweest in Zuid-Spanje. MEGA. Ik denk dat er in totaal wat 20 kassas waren, en minsten zoveel gangpaden. Het moment dat ik daar binnen stapte wist ik gewoon niet waar ik moest kijken. Bizar! Uiteindelijk alleen even door het middelste pad gelopen waar de aanbiedingen staan en wat dingetjes gehaald die nog nodig waren. Na weer in mijn kamer aangekomen te zijn, besefte ik dat ik was vergeten handdoeken te halen, en dat ik morgenochtend toch echt wel even wil douchen. Dus, ja hoor, weer terug naar de supermarkt. Ook nog maar even bekertjes en plastic bestek gehaald en weer op naar de kassa waar we in de rij kwamen te staan bij een vrouw die haar werk heel erg leuk vond. Ze was ontiechelijk langzaam, maar de 20 minuten dat we in de rij hebben gestaan hebben we ons rot gelachen.
Weer terug op campus begon het volgende avontuur: avondeten! The Edge (restaurantje hier op campus) was gesloten en gaat pas de 22e open (FIJN!). Op naar de volgende optie: Munch bij de Sportsdock. Daar aangekomen hadden ze bijna niks meer staan. Ach ja, dan maar een chicken sandwich. Lekker buiten aan de Thames de (te droge) broodjes opgegeten en genoten van de stilte... en de takkeherrie van de landende en steigende vliegtuigen. Zucht. Daar gaat de rust. Ach ja.
Net al mn koffers uitgeruimt en alles ligt nu lekker op zn plaatsje en dat is weer iets wat niet meer gedaan hoeft te worden. Morgen hebben we onze eerste, lange introductie dag. Nu maar proberen wat te slapen, hopen dat het lukt! Weltrusten iedereen! x
--
Today was the day: I'm leaving for London! Something that I have always wanted to do, and for which I fought to get it to happen. I am part of an exchange programme between my college (InHolland Haarlem) and the University of East London. For 3 months I will be following courses here on the university in stead of 2 minors at InHolland.
Early rise this morning, while having barely slept at all due to the nerves. Quickly packed up the last things, and then off to the last walk with Karma for the coming 3 months. At 8.40am we were on our way to the airport, where my sweetest best friend Kim was already waiting. After dropping off my luggage (1,8kilo over, whoops!) we got drinks at Starbucks while waiting for 10am to arrive. At 10am we went off to the customs area where I met my travel buddy. After an emotional goodbye we went through customs, and off to the hand luggage check. Good lord, what a happening. After getting all electronics out of my luggage (which I carefully packed and squeezed closed) I had to take off my coat and shoes and go through a full-body scan. Yeah, you guess it: I had to be searched because I had a hairband in my pocket. After squeezing everthing back in the case, we were off to the gate. At 10.55am we took off, and at around 11.00am we landed at London Gatwick Airport. What a huge airport! Especially if you have two suitcases, a hand luggage case and no trolley for the luggage because the stupid thing would only take 1 pound which we both didn't have. We made it to the arrivals hall (don't ask me how, it was a trick to try and get all my luggage to move correctly) and found someone from the university. She asked if we minded going to the South terminal (we arrived at the North terminal) and wait there for a bit for some other students to arrive. Wouldn't take more than half an hour. That's fine, we're in no hurry. Off we went to the South terminal with the tube (shows how big the airport is). We sat down, and yes - 2 and a half hours later we were still sitting there. Sigh. Yes! We're finally complete and going to the taxi. But, you guessed it, as we arrived at the meeting point there was no taxi waiting for us, and the driver wasn't picking up his phone. After trying to get him on the phone for 15 minutes, on of the girls finally succeeds and as she is talking to him, someone that works in the garage walk up to the other girl from the uni. "What are you waiting for?" Apparently, no taxi ever picks up guests from that spot, and we had to go to the ground floor where all pickups were done. Another adventue: squeezing into the elevator! It only just fit. Finally on ground floor we find the taxi driver. "We need to go to floor 1". Really, dude? So, back into the elevator and off to floor 1. The taxi was waiting for us, a Mercedes van. Should fit, right? You've never been more wrong. There were the six of us, all except 1 with two pieces of luggage. The poor guy tried to fit all the suitcases into the back but that didn't fit. Ah well, one of my suitcases and my hand luggage onto the passenger seat. Finally, we were on our way to the university. Do you know how weird it is if you're used to driving on the right, and then seeing everyone doing the complete opposite? An hour and a half later we finally arrive at campus. Got my room key and my bedding package (more luggage, yes!) and off to my room. When I stepped in I was pleasantly surprised. I had imagined that the room would be a lot smaller then it actually is, and even though it is still small I still have a little more room then excpected.
The university is located next to the Thames. And on the other side of the water, is London City Airport. If I keep my window closed, I won't really notice this fact. However, as soon as I open my window it is as if a freaking airplane is taxiing right in front of my window. So loud!
At 4pm we went on the 'supermarket tour'. Someone of the university lead us to the local shop, Asda, and pointed out to us where Tesco is. Oh my god, that supermarket. The one that I can think of that comes closest to this one is the Carrefour I went to in South Spain. HUGE. I think that the shop has more then 20 paydesks and at least double the amount of aisles. The moment I stepped into the store, I didn't know where to start. We ended up just walking through the middle row so we could pick up some necessities. After getting back to my room, I realised that I forgot to buy towels. So, off we went again to the store. We got in line with the funniest (and slowest) cashier. We stood in line for 20 minutes, but honestly we didn't care. We laughed our butts off. Fantastic woman.
Back on campus our next adventure began: finding somewhere to eat dinner. Which proved to be bloody difficult. The Edge (restaurant on campus) is closed until the 22nd. The other option we had was Munch, which had nearly nothing left except for pre-packed sandwiches. Ah well, something's better then nothing. We decided to sit outside to eat, seeing as the weather allowed it, and we both really enjoy the quiet and peace.. until another plane started to take off. Sigh. Bye bye peace and quiet. Ah well.
Back to where I am right now. I just finished unpacking and giving everything a place in my room. Tomorrow we've got our first, long introduction day ahead of us. I'm off to try and get some sleep, even though I doubt I'm gonna get much. Goodnight everyone! x

  • 18 September 2014 - 14:28

    Carla:

    Geweldig!!! Leuk geschreven, en ja die supermarkten I love then in the UK
    Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sherelle

Mijn avonturen van mijn tijd in Londen op een site! ;) -- My adventures of my time in London on one site! ;)

Actief sinds 17 Sept. 2014
Verslag gelezen: 275
Totaal aantal bezoekers 1936

Voorgaande reizen:

17 September 2014 - 21 December 2014

Studeren in Londen / Studying in London

Landen bezocht: